יום שישי, 15 ביוני 2012

שלום, שמי רזיה בן גוריון. אני סופרת, עורכת בהוצאת ספרים ידועה, אני בוגרת החוגים לתיאטרון ולספרות עברית באוניברסיטת תל אביב, אבל הרבה לפני שהייתי בוגרת במשהו – הייתי סופרת קטנה. מאז שהייתי ילדה אני סופרת. מה הפך אותי לסופרת? היה לי יומן. כתבתי בו הרבה. עד שהוא הפך לחבר הכי טוב שלי.
אני נולדתי וגדלתי בקיבוץ. לא ישנו עם ההורים אלא בבית ילדים. קראו לזה לינה משותפת. ראינו את ההורים רק 4 שעות בערב, מארבע עד שמונה, ובשמונה ההורים החזירו אותנו לישון בבית הילדים. לא ידענו שזו צורה מאוד יוצאת דופן לגדל ילדים. חשבנו שכך זה אצל כולם, שכך כל הילדים גדלים.
אז לא היה לי כל כך עם מי לדבר. כי ההורים היו קצת זרים. היינו יותר בבחינת אורחים שלהם מאשר בני משפחה. אורחים שמדי ערב באים להתארח לכמה שעות וחוזרים הביתה, לבית הילדים. גם המטפלת היתה זרה, כי ידענו שהיא לא אמא שלנו. כך שבעצם לא היה לי עם מי לדבר. אז דיברתי עם היומן שלי. גם המטפלת וגם ההורים והמורים היו קצת נוקשים, הייתי אומרת: מפחידים. כל הזמן נדרשנו להתאים את עצמנו למצב. והמצב תמיד היה תובעני. תביעות. ולכן כל כך שמחתי לחזור ליומן שלי. הוא היחיד שקיבל אותי כמו שאני. הוא לא תבע ממני ולא כפה עלי ולא דרש ממני, וזה מה שיפה ביומן. אין לו חוקים ותקנונים והוא מקבל אותנו כמו שאנחנו: עצובים ונרגנים או שמחים ומתרוננים בלי שום סיבה.
ובעצם, כל אחד הוא סופר קטן. גם בלי יומן. אין צורך ביומן. אז מה כן צריך? רק דבר אחד: דמיון. וזה יש לנו בכלל בלי להתאמץ. כי ככה נולדנו. עם דמיון.

5 תגובות:

  1. רזיה יקרה- תתחדשי!
    החזרת אותי ברגע אל אולם הקולנוע הפרטי שלי, שגם הוא היה בגן א ובבית הילדים. בעיקר במנוחת הצהריים הייתי מתכסה כולי בשמיכה (בחורף) בציפה (בקיץ)ומפליגה על גבי הדמיון לעולמות מופלאים, מסקרנים ומחדשים. אלו היו הסרטים המופלאים ביותר שכתבתי. את קצה הציפה הייתי מכניסה לפי ומריחה. והריח עד היום שולח אותי לאולם הקולנוע ההוא.הצנוע אך המופלא.
    המון בהצלחה עם הסדנה- גם אני רוצה לקחת חלק פעיל בקרוב.
    באהבה
    מירב

    השבמחק
  2. רזיה יקרה פוסט נפלא, כמה שהכתיבה ממלאה ומעוררת השראה, שלך אילנה

    השבמחק
  3. אילנה, תודה לך על המשוב, אני שמחה על היכרות מתמשכת. מאז הסדנה שבה השתתפת נוצר קשר מפרה.

    השבמחק
  4. אילנה, תודה על המשוב, אני שמחה על הקשר המתמשך, מאז היית בסדנה נוצר קשר מפרה. שפע ברכות לשנה החחדשה

    השבמחק
  5. רזיה היקרה והאהובה,
    זכיתי שדרכנו הצטלבו להכיר אותך אמנית, יוצרת, סופרת, עורכת ומטפלת נפלאה ונדיבה שבזכותך גדלתי להיות סופרת ומשוררת שאספת בסבלנות אין קץ את הפתקים הקרועים למילים והפכת אותם לספר.
    זכיתי לצמוח, לגדול לרבדים נוספים של הקיום בכתיבה בהבנה של תפקיד האמן המרפא, המנחם של היקום.
    באהבה רות דורית.

    השבמחק